June 29, 2010

World Cup

Skang ni semua penduduk dunia tertumpu ke Afrika...nengok World Cup...pada aku biasa je...harapkan RTM...kalo ada siaran lansung aku tengok la...kalau x...baik aku g ngail...tapi selalunya aku lebih suka g ngail la...bukan aku x suka bola...tapi aku pun x faham kenapa orang beria-ia nengok bola...sokong negara luar...sedangkan kat dalam ic dah tertera warganegara "MALAYSIA"...!!!

Kekadang aku fikir gak...kemana hala tuju yang sebenarnya...masa MAVI MARMARA & RACHEL CORRIE kena 'attack'...kemain...siap tunjuk perasaan...marah sana...marah sini...bakar bendera US...ISRAEL...BRITAIN...bengang kat semua yang sekutu dengan ISRAEL...tapi masa tengok bola, bukan main lagi sedih bila ENGLAND 'out'...sanggup pakai jersi PORTUGAL yang terang2 ada lambang salib, kerana minat & sukakan Ronaldo...aku rasa andainya ISRAEL masuk final lawan US...ada jugak yang sanggup pakai jersi diorang...kakaka...memang gila...!!!

Namun, aku tetap respek kat Man Giant...Abg Zul Shell...Ustaz Kapten...& geng2 KNBM Kuantan, yang tetap mengail walaupun seluruh dunia dilanda demam e-bola dari Afrika...selagi air sungai mengalir ke laut...mereka akan tetap setia bersama joran, matakail dan umpan...melayan henjutan & pecutan attacker, midfielder, defender & goalkeeper di dalam air...!!!


notakakibangku :- Ahad ni di Pantai Sepat...RM20,000 menanti...ada berani turun la...!!!

No comments:

Post a Comment