April 14, 2010

Mesin ke Motor?

Hari ni memang panas...sejak el nino melanda ni...aku rasa hujan memang malu nak turun...bior rasa sikit orang Kuantan...baru dia tau...tapi masalahnya manusia...hujan marah...panas pun marah!!!Aku je releks lagi, boleh jalan kaki dari opis aku kat area megamall sampai ke bank islam...jauh la juga dah panas...tapi apalah sangat jika dibandingkan panas kat 'sana' nanti...

macam biasa la, sebelum sampai bank islam...aku terpaksa melalui satu halangan yang agak besar la...memang terpaksa ditempuhi jua...walaupun x nak...dan yang pastinya, aku nak...dah dengan langkah ala-ala wakil rakyat...versi pemancing yang agak tegar, aku melangkah masuk ke Jetsen...perghhh...ramai orang, tapi yang 'beli tingkap' la...termasuk aku!!!

sedang asyik meng'usha' barang2 dalam cermin kaca, aku terpandang sesuatu yang memang menjadi idaman pemancing...walaupun x berapa pandai ikat mata kail...apatah lagi nak membaling joran panjang bak kata pepatah 'kalau kail panjang sejengkal, jangan lautan hendak diduga'

+ 'amacam...mau ka? tanya apek kat kedai tu...namanya aku xtau tapi yang pasti seluar pendek dengan t'shirt putih je hari2...dah macam uniform...samaada dia ada sehelai tu je atau memang itu warna 'feberet' dia, aku x pasti...

* 'xpe la...gua mancing longkang je...kadang-kadang je pegi mancing sungai' aku menjawab sambil memandang man giant yang sibuk memasukkan tali ke mesin pancing...kalau man tau aku jawab macam 'sure' kaw kaw kena kutuk!!!

bukan apa, hj sham yang memang tahap memancing 364 hari setahun pun x pakai mesin tu...apatah lagi aku...tambah pula kalau tengok harga...dua bulan gaji!!!







mesin ni memang power...tapi kalau duit lebih banyak la...kalau x lebih baik beli motor...boleh gak guna hantar anak pegi sekolah!!!

No comments:

Post a Comment